Previous Page  146-147 / 168 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 146-147 / 168 Next Page
Page Background

Çalıştayın açılışını yapan TFF Baş-

kanvekili Hüsnü Güreli, 6222 Sayılı

Kanunun uygulanması ile ilgili pra-

tikte ve teoride yaşananları anlatır-

ken şu açıklamalarda bulundu:

Güreli “6222’de revizyon

yapılmalı”

“İki gün sürecek Sporda Güvenlik

Çalıştayı’nın gelişimi şöyle oldu: Bu

konuda Emniyet Genel Müdürlüğü-

müz, üst iki ligmüsabakaları ile ilgili

esasenmüsabaka güvenlik amiri

ve spor güvenliği şube müdürleri-

nin toplanıp bir değerlendirme

yapma arzusunu bizlere iletti. Tabiî

ki ev sahipliğini memnuniyetle

kabul ettik. Daha sonra bu değer-

lendirme toplantısı yerine Adalet

Bakanlığı ve Spor Bakanlığı’ndan da

kıymetli arkadaşlarımızın katılma-

ları, bu konunun bir çalıştaya dön-

üştürülmesi arzusu doğru bir

şekilde ifade edildi ve bu şekilde

düzenlendi. Bu konuya bizimTür-

kiye Futbol Federasyonu olarak ev

sahipliği yapmamız zaten vazifemiz

ama büyük bir onur duyduk. İnşal-

lah bu iki günlük çalışma hayırlara

vesile olur.

Bildiğiniz gibi 6222 sayılı Sporda

Şiddet ve Düzensizliğin Önlenme-

sine Dair Yasa çıktığı günden beri

gerek içeriği gerekse uygulamaları

konusunda çok konuşulan bir yasa

oldu. Esas itibarıyla bu yasanın pay-

daşları temel olarak bildiğiniz gibi

şunlardan ibaret: Spor Güvenlik Ku-

rulları il ve ilçe, bunlar bir paydaş.

Emniyet Genel Müdürlüğümüz al-

tında bulunan Spor Güvenlik Birimi,

Spor Güvenlik Amiri ve Müsabaka

Güvenlik Amiri bir paydaş… Fede-

rasyonlar paydaş… Kulüpler pay-

daş… Özel Güvenlik Görevlileri

paydaş… Buradaki yasanın içinde

mevcut bulunan cezaları uygulayan

spor savcılarımız ve kıymetli hâ-

kimlerimiz de birer paydaş.

Bumevcut yasanın irdelenmesi ve

aksayan yönlerinin tespit edilmesi

bu çalıştayın konusuna giriyor.

Ama bu çalıştayın ümit ediyoruz ki

bundan sonraki bölümünde; kulüp-

ler ve diğer paydaşlarla birlikte

ikinci bir kısımda Adalet Bakanlı-

ğı’nın özellikle katılımıyla; tekrar-

lanması ve bu yasa üzerinde gerekli

revizyonların yapılması, tasarı tas-

lağının oluşturulması noktasına

doğru herhalde gideceğiz.

Bildiğiniz gibi 10 Ağustos 2017 tari-

hinde Sayın İçişleri Bakanımız,

Sayın Adalet Bakanız ve Sayın

Gençlik ve Spor Bakanımızın huzu-

runda Ankara’da bir toplantı yapıldı.

Buraya bu yasayla ilgili paydaşlar,

kişiler, kurumlar çağrılmıştı. Her-

kes orada fikirlerini çok açık bir şe-

kilde söyledi. Akabinde bizim

elimize 6222’yi değiştirmek isteyen

iki tane tasarı taslağı geldi. Bunlar-

dan bir tanesi Gençlik ve Spor Ba-

kanlığı’ndan, bir tanesi de Adalet

Bakanlığı’ndan gelmişti. Sanıyorum

İçişleri Bakanlığımız da bu tasarı

üzerinde bu çalıştaylar sonucunda

bir taslak düzenleyecek.

‘Bu taslaklarda genel olarak ne

vardı?’ derseniz, özellikle spor ala-

nının tarifi ve kapsamı yeniden dü-

zenlenmekteydi. Seyircilerin spor

alanına girişinde biyometrik yön-

temle kimlik doğrulaması konusu

vardı. Spor müsabakaları öncesinde

eşgüdüm toplantısınınmüsabaka

güvenlik amirinin başkanlığında

yapılması önerilmekteydi ve bu ko-

nuda bir yönetmelik çıkarılması

önerilmekteydi. Genel olarak da

6222 sayılı yasada cezalarda artı-

rımlar önerilmekteydi.

O toplantıya biz Sayın Başkanımız

YıldırımDemirören ve Genel Sekre-

terimiz Sayın Kadir Kardaş Bey ile

üçümüz katıldık. Biz de kendimize

düşen, gördüğümüz izlenimlerimiz

sonrasında tespitlerimizi arz ettik.

Özellikle o toplantıda bendenizin

söylediği iki konu vardı. Burada tek-

rarlamanın doğru olduğunu düşü-

nüyorum. Bunun da not düşülmesi

itibarıyla bu çalışmada önemli oldu-

ğuna inanıyorum. Ben de çünkü 25

senelik bir spor yöneticisiyim. Fut-

bol Federasyonu’nda üç seneye

yaklaşan bir yöneticilik hayatım

var. Ondan önce de Türkiye Futbol

Federasyonu’nda bir yöneticilik ha-

yatımız var.

Burada iki husus bize çok önemli

gelmişti. Bildiğiniz gibi (Spor Ba-

kanlığı’nın taslağında da 23.

Madde’de ilâve edilmişti) 5271 sayılı

Ceza Muhakemesi yani CMK diyo-

ruz, 231. Maddesine göre, hükmün

açıklanmasının geri bırakılması ka-

rarının verilmemesi bazı suçlarda

ve hapis cezalarının seçenek yaptı-

rımlarına çevrilerek ertelenme-

mesi… Bana göre, işin özü bu.

Bu geri bırakılma kararı verilmeme

ve ertelememe hususu sadece Şid-

det Yasası’nda bildiğiniz gibi şike ve

teşvik suçlarında var. Ancak diğer

suçlar çok önemli. Yani esas itiba-

rıyla bizleri rahatsız eden ve sporda

şiddeti ortaya çıkaran birtakımhu-

suslar var. Örneğin şu cezaları çok

önemli addediyoruz. Bunlardan bir

tanesi spor alanlarına yasakmadde

sokulması ve müsabaka düzeninin

bozulması… Bildiğiniz gibi suçlara

verilen cezalar bir yıldan az ise idari

para cezasına çevriliyor, iki yıldan

az ise demin bahsettiğimgibi

CMK’nın 231. Maddesine göre hük-

mün açıklanmasının geri bırakıl-

ması veyahut ertelenmesi gibi

alternatiflere dönüşüyor. Hakaret

içeren tezahüratlar… Bu suça da

aynı şekilde bumaddeyi uygulasak

acaba sporda şiddetin önüne geçe-

bilir miyiz? Bence evet. Spor alanla-

rına usulsüz seyirci girişi, yasak

alanlara girişin engellenmesi gibi

suçlar düzenlenmiş 6222 sayılı ya-

sada. Bu yasanın revize edilmesi sı-

rasında ve bu çalıştayda bu konu

önemle dikkate alınsa iyi olur diye

düşünüyorum.

Gerek kişisel gerek Türkiye Futbol

Federasyonu tespiti olarak alabilir-

siniz burada özel güvenlik birimleri-

nin çalışması, düzenlenmesi

yeniden belki bir sertifikasyon ve

lisanslamaya bağlanması önemli.

Bu iki günlük çalıştayda çeşitli otu-

rumlarda yaklaşık 8-10 arkadaşı-

mız sizlerle birlikte olacak ve

dünyadaki bu gelişmelere gerek

UEFA ve gerek FIFA’da nasıl bakıldı-

ğını sizlere aktaracaklar. Buralar-

dan herhalde birtakım faydalı

sonuçlar çıkarmış olacağız.

Yasanın uygulanması, çok önemli

bir konu. Biz Türkiye Futbol Fede-

rasyonu olarak sadece futbolda di-

siplin cezalarını uyguluyoruz. Bizim

6222 sayılı Sporda Şiddet ve Düzen-

sizliğin Önlenmesi yasası ile direkt

bir ilgimiz yok. Bu yasada bize

düşen yükümlülükler sadece millî

müsabakaların düzenlenmesi… As-

lında onlar da UEFA ve FIFA kont-

rolü ve gözetiminde oluyor. Bu yasa

bize elektronik kart ve elektronik

bilet yükümlüğünü vermiş. Bunu da

bihakkın yerine getirdiğimize ina-

nıyorum. Bize verilen yükümlülük-

lerin en başında gelen kişisel bir

147

146