Page 18-19 - gri-sablaon1

Basic HTML Version

len oyuncular. Ama Burak sakatlan›nca Mehmet
Ekici’yle bafllad›m. fiöyle bir fley daha var. Rakibin
bir beki hiç oyuna ç›km›yorsa ben neden tek sant-
rforla oynayay›m? Böyle durumlarda da çift santrfor
kullanabilirim. Bu konuda hiç bir s›k›nt› yok yani.
Top rakipteyken de top bizdeyken de pozisyon al-
may› do¤ru yap›yorsak hiç bir sorun olmaz.
ß
Kendimi bildim bileli Millî Tak›m›m›z›n basit gol
yeme al›flkanl›¤›ndan söz edilir ve her yeni teknik
direktör bu hastal›¤›n giderilmesine öncelik verir.
Ama Millî Tak›m›m›z basit goller yemeye devam
eder. Biraz önce bütün kategorileri kapsayan bir
duran toplarda alan savunmas› çal›flmas›ndan söz
ettiniz ama bu konuyu biraz açabilir misiniz?
Oyuncular›m›z›n konsantrasyon ve odaklanmayla
ilgili sorunlar› var. Bu biraz temel e¤itimle de ilgili.
Oyuncuyu âna, ifle, skor ne olursa olsun oyun disip-
linine ya da antrenmana odaklanmaya yönelten ça-
l›flmalar bafllataca¤›z. Mesela Slovakya maç›na 20-
25 dakika iyi bafllad›k. Ama yenilen golün ard›ndan
her türlü senaryoya haz›r olmas› gereken oyuncular-
da oyun disiplininden kopmalar olufltu. Tamam
duygular çok önemli ama bizim bunun içine pozis-
yon almay›, oyun disiplinini, konsantrasyonu, odak-
lanmay› do¤ru biçimde yerlefltirmemiz gerekiyor.
Bunu da temelden almam›z çok do¤ru olacak.
ß
Hiddink de Türk oyuncular›n duygular›yla oyna-
d›klar›ndan s›k s›k flikayet etti. Asl›nda söylemek is-
tedi¤i coflkusuz bir futbol de¤ildi san›yorum. Oyun
disiplinine daha sad›k kal›nmas›na vurgu yap›yordu.
Evet, aynen öyle. Rijkaard da yine TamSaha’ya ver-
di¤i röportajda “Türk futbolunda her fleyden biraz
var ama hiçbir fley tam de¤il” demiflti ve oyuncula-
r›n duygular›yla hareket etmesinden söz etmiflti. Ta-
mam duygular çok önemli ama bunu art›ya çevir-
mek için oyun disiplini, do¤ru pozisyon alma ve
konsantrasyonla da beslememiz gerekiyor. Bunlar›
yapabilirsek coflkumuzu da olumlu bir faktör olarak
oyunumuza ekleyebiliriz.
ß
Maç izlerken bazen öyle anlar oluyor, futbolcular
oyundan öylesine kopuyor ki, insan, “Devre bir an
tercih ettik. Kenarlarda Doka ve Visca’yla, önde
bask› oyuncusu Webo’yla, savunman›n iki yan›n›
muazzam oynayan Holmen’le bunu da denedik. O
bütçemizle böyle bir kadro kurup lige de söyledi¤im
flekilde girdik ve Galatasaray’› yenip devam›nda da
ç›k›fl›m›z› sürdürdük. Hatta yorumculara da sitem
ettim. Galatasaray galibiyetimiz için, “Belediyespor
h›zl› hücum eden bir tak›m, Galatasaray buna ön-
lem almad›” dediler. Oysa o gün att›¤›m›z iki golün
biri 10, di¤eri 12 pasla ve yan ortalarla gelmiflti. Ya-
ni bu sezonun bafl›nda Belediyespor’la ortaya koy-
du¤umuz oyun anlay›fl› hem çabuk hücumu hem de
set oyununu gerçeklefltirebilecek, oyunun iki yönü-
nü de oynayabilecek nitelikteydi.
ß
Millî Tak›m›m›z da tek santrforla oynuyor, kulüp
tak›mlar›m›z›n ço¤u da. Siz de Belediyespor’da ay-
n› sistemi benimsemifltiniz. Ligimizde çift santrfor
oynayan sadece Galatasaray var. Eski bir santrfor
olarak bakt›¤›n›zda, ilerideki o tek oyuncuya çok
fazla yük bindi¤ini düflünmüyor musunuz? Millî Ta-
k›m’daki sistemi de¤ifltirmek, çift santrforla oyna-
mak gibi bir düflünceniz var m›?
Orta saha oyuncunuz Samuel Holmen gibi bir
oyuncuysa ve her atakta rakip ceza sahas›na giriyor-
sa, kenar oyuncunuz da ceza sahas›na hamle yap›-
yorsa zaten orada üç kifli olursunuz. Bunu oyuncu
profilleriniz belirler. Galatasaray’›n durumu ise bi-
raz farkl›. Elmander gibi bir oyuncunuz varsa çift
santrfor oynars›n›z. Çünkü Elmander top rakiptey-
ken bir orta saha oyuncusu gibi oynayabiliyor. De-
mek ki sistemi oyuncu profilleri belirliyor. Slovakya
maç›ndan önceki antrenmanda Burak sakatlanma-
sayd› biz de çift santrforla oynayacakt›k.
ß
Bu önemli bir aç›klama. Yani ille de tek santrfor
oynayaca¤›z gibi statik bir durum yok.
Rakibe göre çift santrfor, rakibe göre baklava dilimi
oynar›z. Mustafa Pektemek bu ülkenin s›rt› dönük
oynayabilecek tek aday oyuncusu oldu¤u için Slo-
vakya maç›nda onunla Burak’› çift santrfor olarak
kullanmak istemifltim. Orta sahada eksik kalaca¤›-
m›z› hiç düflünmemifltim. Çünkü ikisi de geri gelebi-
Art›k eflik atlama zaman›.
‹kincilik bir hedefse, ben
oyuncular›m›n önüne bir ad›m
yukar›s›n›, birincili¤i koyuyorum.
Bu ulafl›labilir bir hedef. Ben
oyuncular›ma de¤er verdi¤im için
bunu söylüyorum ve kesinlikle
onlar› doldurmak gibi bir amaç
tafl›m›yorum.
Ben sadece oyun anlay›fl›ndaki
elefltirileri cebime koyar›m. Bunun
d›fl›ndakiler beni ilgilendirmiyor.
Türk futbolu için do¤ru olan
fleylerin ard›ndan sonuna kadar
giden bir yap›m var. Bunlar› Türk
futbolu için yapmak istiyorum.
Sonucunda ne ç›kar, bunu zaman
gösterecek.
ß
A Millî Tak›m d›fl›ndaki tak›mlarda antrenör
tercihlerinizi neye göre yapt›n›z?
Bizden önce A Millî Tak›m’›n 11 kiflilik bir izleme komi-
tesi vard›. Ben 11 kiflinin 35 oyuncuyu izlemesini çok ve-
rimli bulmad›m. Ama hepsi Millî Tak›mlarda y›llar›n tec-
rübesine sahip arkadafllar›m›zd›. Bir ayaklar›n›n da saha-
n›n içinde bulunmas› gerekiyordu. Onlardan ayn› za-
manda rakiplerin izlenmesinde de yararlan›yoruz. Genç
Millî Tak›mlar› olufltururken bu arkadafllar›m›zdan da
faydaland›k. A2 Millî Tak›m›m›z›n bafl›na getirdi¤imiz
Gökhan Keskin, izleme komitesindeydi. Üst düzey futbol
oynam›fl ve antrenörlük tecrübesi bulunan bir arkadafl›-
m›z olarak A2 Millî Tak›m›m›z›n bafl›nda. Keza Zeki
Önatl› ve Nurettin Y›ld›z da yine kurumun içindeki fut-
bol insanlar› olarak A2’de görev ald›. Ayn› zamanda ra-
kip de izliyorlar, maç da izliyorlar. Ümit Millî Tak›m›m›-
z›n bafl›nda Tolunay Kafkas zaten biraz önce bahsetti¤im
gibi bu ülkenin en önemli teknik adamlar›ndan birisi.
E¤itimin bafl›nda ama ayn› zamanda bir aya¤›n›n da sa-
han›n içinde bulunmas› için Ümit Millî Tak›m›m›z›n Tek-
nik Direktörlü¤ünü yap›yor. U19 ve U18 çok hassas ol-
du¤umuz gruplar ve onlar›n bafl›na da Feyyaz Uçar’› ge-
tirdik. Avrupa fiampiyonas› Elit Turu ve 2013 Dünya
fiampiyonas› oynayacaklar. Feyyaz üst düzey futbol oy-
nam›fl, antrenörlükte önemli tecrübeleri bulunan, Luces-
cu gibi bir teknik direktörün 2 y›l yard›mc›l›¤›n› yapm›fl,
ayn› zamanda yar›flmac› bir antrenör. Di¤er yandan Spor
Akademisi mezunu ve yabanc› dili var. Bafl›nda bulundu-
¤u jenerasyonun da model oyuncu olarak tan›d›¤› bir
isim. Yard›mc›s› Emre Afl›k büyük tak›mlarda oynam›fl,
Türk futbolunun iki büyük baflar›s›n› yaflam›fl ve o duygu-
lar› genç oyunculara aktarabilecek nitelikte önemli in-
sanlardan birisi. Altay Da¤delen zaten bu kurumda çal›-
Her tak›ma özel
psikolog ve doktor
fl›yordu. U17 ve U16’ya Hakan Tecimer’i getirdik. Rizes-
por’dan tak›m arkadafl›m ama bu bir fley ifade etmiyor.
As›l özelli¤i, Fenerbahçe altyap›s›nda gerçeklefltirdi¤i
önemli ifller. Onun yan›nda da yine Fenerbahçe’de birlik-
te çal›flt›¤› Tamer Sivrikaya var. Geçen sezon Nike Avru-
pa fiampiyonu ve dünya alt›nc›s› olan tak›mda Hakan’la
birlikteydi. O yafl grubuna sadece Türkiye’de de¤il, Avru-
pa çap›nda hâkim olan bir arkadafl›m›z. Kaleci antrenörü
Bülent Y›lmaz da benim eski tak›m arkadafl›m ve Genç
Millî Tak›mlarda oynam›fl bir isim. U15 ve U14’ün bafl›n-
daki Mehmet Hac›o¤lu zaten kurumun bünyesindeydi ve
o da benim eski tak›m arkadafl›m. Özellikle o yafl grubu-
nu çok iyi bilen bir antrenör. Yan›na da Belediyespor’un
altyap›s›nda baflar›l› ifller yapan Bekir Gür’ü verdik. Özel-
likle o yafl grubunda iletiflim çok önemli ve Bekir de bu
ifli baflar›yla yapabilecek bir isim. Bir de Genç Millî Ta-
k›mlarda izleme komitemiz var. Rakip izleme komitesin-
de fienol Ustaömer, Turan Sofuo¤lu, Ergin Parlar, Alman-
ya aya¤›nda Erdal Keser; oyuncu izleme komitesinde bü-
tün taramalar› yapan ‹lyas Tüfekçi, Güngör fiahinkaya ve
Adnan Örnek’in yer ald›¤› bir yap› oluflturduk. Ayr›ca her
grubun ayr› ayr› performans ve analiz antrenörü var. Her
yafl grubu için bir spor psikologu olmas›n› da istiyorum.
O spor psikologu kendi yafl grubundaki 35-40 oyuncu-
nun kulüpleriyle, aileleriyle olan iliflkilerini ve geliflimle-
rini takip edecek. Ayn› flekilde her grubun birer doktoru
olacak. Doktorlar, oyuncular›n kulüplerindeki sa¤l›k du-
rumlar›n› da takip edecek ve bir s›k›nt›lar› varsa perfor-
mans merkezinde tedavilerini de gerçeklefltirecek. “Ge-
nel kültür ve hayata bak›fl” diye bir ders koyaca¤›z. Diye-
lim ki oyuncu buradan Rusya’ya gitti, o ülkenin tarihini,
orada neler yapmas› gerekti¤ini, Türkiye ile iliflkilerini
bilmesi lâz›m.
18
TamSaha
TamSaha
19